Saturday, June 13, 2009

Alhamdulillah...

Alhamdulillah 'ala kulli hal...(segala puji bagi Allah atas setiapa perkara yang berlaku)

Dah terjawab pun teka teki keputusan exam physiology...Itu juga rezeki...
''Allah melapangkan rezeki bagi sesiapa yang Dia kehendaki dan membatasi (bagi sesiapa yang Dia kehendaki). Mereka bergembira dengan kehidupan dunia, padahal kehidupan dunia hanyalah kesenangan (yang sedikit) berbanding kehidupan akhirat'' (Ar-Ra'd, 13:26)


i.Allah ada sesuatu yang Allah nak tunjuk...tapi tipu la kalau kata takde secebis pun rasa sedih...tapi i.Allah, bukan natijah itu yang Allah nilai tapi usaha kita...

Apa-apa pun, banyak 'tarbiyah exam' yang dapat kali ni...ukhuwah, sabar, punctuality, a tak dale..=P...

Kita merancang, Allah juga merancang dan DIA adalah sebaik-baik perancang...
I. Allah, apa yang terjadi adalah yang terbaik untuk kita...walaupun apa yang terjadi itu bukan apa yang kita harapkan ia terjadi...Buat diri sendiri & kawan-kawan semua, selamat berjuang..usaha sebaiknya dan tawakkal...
''Dan barangsiapa berjihad, maka sesungguhnya jihad itu adalah untuk dirinya sendiri. Sesunguhnya Allah benar-benar Maha Kaya (tidak memerlukan sesuatu) dari alam semesta'' (Al-'Ankabut, 29:6)

''Dan orang-orang yang berjihad untuk (mencari keredhaan) Kami, Kami akan tunjukkan mereka jalan-jalan Kami. Dan sungguh Allah beserta orang-orang yang berbuat baik'' (Al-'Ankabut, 29:69)

''dan bertawakallah kepada Allah. Dan cukuplah Allah sebagai Pemelihara'' (al-Ahzab, 33:3)
@upin02
Semoga kejayaan milik kita semua...Vsechno nejlepsi!!

2 comments:

fathinaina said...

chaiyo2!! kak didie!! iAllah..Allah tu lebih tahu segala2nya..jgn putus asa!! =)

*adik usrah mu yg comel* =D

anbahmie_10 said...

(^-^)v...diky moc aina...
chaiyo2!! semua orang pun Allah uji...jenis ujian je lain..i.Allah, tu yang terbaik untuk k.didie...

Aina & the gang pun, all da best!!! Kawan-kawanku, all da best!!
We're never alone..we have ALLAH!


huhu..=( sob..sob..rindu sama kauthar-kauthar semua...